28
kw.Pytania do Prezydenta Wrocławia o oszczędności w MPK »
Na podstawie Raportu z przeglądu spółki MPK wykonanego przez Ernst&Young w 2012 roku:
zadaliśmy Prezydentowi Wrocławia następujące pytania:
1. Dlaczego nie przyspieszono tramwajów (jeżdżą wolniej niż dekadę temu) pomimo otwarcia AOW? Dlaczego nie przygotowano audytu z planami buspasów? Te decyzje to realne, wielomilionowe straty MPK – audytor szacuje je na 6 mln (dla przyspieszenia pojazdów tylko o 10%, czyli nawet nie o 2 km/h!), dla porównania zwolnienia grupowe to 5 mln zł, a likwidacja zajezdni – 9 mln.
2. Dlaczego zatrudniamy tylko połowę kontrolerów, co w innych polskich miastach? (rekomendacja 7.12)
3. Dlaczego nie dostosowano sieci trakcyjnej budowanej dla linii tramwaju plus do odbioru energii z tramwajów Skoda 19T, przez co zużywają one 20% prądu więcej, niż Skoda 16T i aż 85% więcej niż 105N (7.10)?
4. Czy przeprowadzono przegląd stanu technicznego tramwaju typu 105N z 1997 roku (rekomendacja 7.1). Prosimy o udostępnienie tych danych.
Pytania do Prezydenta Wrocławia o oszczędności w MPK,
[…] pytanie do prezydenta miasta w sprawie oszczędności w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym proponowanymi w raporcie z przeglądu spółki. […]