26
czeZnamy już osiem zwycięskich projektów w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jednym z nich jest pomysł zabezpieczenia kilkunastu zabytkowych wagonów tramwajowych, które od dłuższego czasu niszczeją na tyłach zajezdni przy ul. Legnickiej.
Projekt nr 69, zgłoszony przez Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia, cieszył się sporym zainteresowaniem wrocławian, a także osób spoza naszego miasta. Wszystkim tym, którzy wzięli udział w głosowaniu i wsparli właśnie tę ideę, chcemy złożyć nie tylko serdeczne podziękowania, ale również pogratulować wspólnego sukcesu.
W ramach zaproponowanych działań przewiduje się zabezpieczenie zabytkowego taboru tramwajowego przez przeniesienie wagonów do hali postojowej, dzięki czemu obiekty nie będą narażone na działanie warunków atmosferycznych. Poza tym projekt przewiduje renowację jednego z pojazdów – unikalnego wagonu Maximum.
Tramwaje Maximum pochodziły z zakładów Falkenried w Hamburgu. Były to pojazdy nieco większe od typowych tramwajów wówczas spotykanych na ulicach europejskich miast, a przez to mogące zabrać na swój pokład większą liczbę pasażerów. Ciekawostką jest fakt, że były to wagony czteroosiowe, posiadające dwa skrętne wózki. Spółka Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft zakupiła w 1901 r. aż 50 sztuk tramwajów Maximum, które przeznaczano do obsługi linii z Krzyków do Dworca Nadodrze.
Na pocztówce widoczny tramwaj Maximum, ciągnący dwie doczepy letnie na ul. B. Drobnera. Początek XX w.
Dziękujemy!