20
paźA tymczasem w Saksonii… część 1 »
Rozpoczynamy serię felietonów, których celem będzie pokazanie dobrych przykładów i prostych, sprawdzonych rozwiązań stosowanych w wielu dziedzinach „życia miejskiego” u naszych zachodnich sąsiadów. Pierwszy odcinek dotyczyć będzie komunikacji zbiorowej – tematu, który we Wrocławiu rozumiany jest często na opak.
Na koniec niespodzianka. Filozofia i zasady działania komunikacji zbiorowej w Lipsku.
LPK – Lipskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne (LVB-Gruppe) składają się z:
- LeoBus GmbH (zarządzenie flotą autobusową)
- Verkehrs-Consult Leipzig (VCL) GmbH (zarządzanie i konsulting ruchu środków komunikacji, utrzymanie torowisk i przystanków, planowanie budów i rozbudów, nowe inwestycje itp.)
- Leipziger Servicebetriebe (LSB) GmbH (przedsiębiorstwo obsługi klienta)
- LTB Leipziger Transport und Logistik Betriebe GmbH (remonty, konserwacja, sprzątanie pojazdów)
- IFTEC GmbH & Co. KG (zarządzanie flotą tramwajową. Jedno z najstarszych i największych tego typu przedsiębiorstw w Niemczech – działa od 1896 roku)
- LAB Leipziger Aus- und Weiterbildungsbetriebe GmbH (przedsiębiorstwo kształcenia i szkolenia)
- Leipziger Stadtverkehrsbetriebe (LSVB) GmbH (planowanie rozkładów jazdy, organizacja objazdów, organizacja pracy kierowców, obsługa pasażerów itp.)
Filozofia działania
Jesteśmy dostawcą usług mobilnych dla ludności Lipska i okolicy. W naszym przedsiębiorstwie łączymy długoterminowe efekty gospodarcze, społeczne i ekologiczne.
Nasze zasady działania
- Lipskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne (LPK) są przedsiębiorstwem usługowym dla zapewnienia atrakcyjnego transportu lokalnego i wnoszą swój szczególny wkład w jakość życia w regionie.
- Swoją gospodarczą skuteczność LPK osiągają dzięki realizowaniu założonych celów, opierając się na elastycznym i celowym działaniu, poszukując innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań w realizacji zadań przedsiębiorstwa.
- W centrum działań LPK stoi klient, któremu oferujemy korzystne, odpowiadające jego potrzebom możliwości komunikacyjne a także kompetentne doradztwo i wszechstronny serwis.
- Przy zmiennych warunkach konkurencyjności i rosnących wymaganiach klientów LPK postępują konsekwentnie zachowując równowagę między nastawieniem na klienta i interesami spółki.
- LPK wykorzystują i inwestują swoje środki finansowe w sposób świadomy pod względem ekonomicznym z ukierunkowaniem na sukces, w interesie zarówno swoich klientów jak i udziałowców.
- Dzięki swoim działaniom społecznym (P.R.) LPK budują oparte na wzajemnym zaufaniu relacje ze swoim regionalnym otoczeniem.
- Działalność LPK charakteryzuje się demokratycznym stylem zarządzania, otwartą komunikacją i bazującą na zaufaniu współpracą wszystkich pracowników.
- Każdy współpracownik jest reprezentantem przedsiębiorstwa i przyczynia się do jego sukcesu dzięki swoim fachowym i społecznym kompetencjom.
Za www.lvb.de – tłumaczenie: Rafał Ryszka
A tymczasem w Saksonii... część 1 ,