6

mar

Priorytet dla tramwajów po awarii »

Komunikacja

Zwróciliśmy się z wnioskiem o zapewnianie odpowiedniej przepustowości sygnalizacji dla tramwajów w sytuacji objazdów spowodowanych wypadkami, awariami tramwajów lub ich wykolejeniami.


 
W minionym tygodniu miało miejsce co najmniej kilka sytuacji, w których tramwaje z powodu źle ustawionej sygnalizacji świetlnej utknęły w długim korku na trasie objazdów. W poniedziałkowe popołudnie 26.02.18 r. i piątkowy poranek 2.03.18 r. miał miejsce tramwajowy objazd ulicy Powstańców Śląskich przez ulice Hallera i Grabiszyńską. W obu przypadkach tramwaje utknęły na ulicy Grabiszyńskiej przed placem Legionów w korku sięgającym aż do ulicy Zaporoskiej. Przejazd na tym odcinku trwał nawet pół godziny. W podobnym korku tramwaje stały na ulicach Grabiszyńskiej i Hallera z obu stron przystanku FAT. Opóźnienia z tego tytułu dotykają nie tylko linii na objeździe, ale przenoszą się dalej na cały system transportu szynowego, powodując rozregulowanie go na długie godziny w całym mieście.
Proponujemy, aby w takich sytuacjach, dzięki możliwościom systemu ITS, wydłużać otwarcia dla tramwajów celem zapewnienia ich szybszego przejazdu:

  • na przystanku FAT można by wydłużać relację skrętną Grabiszyńska-Hallera, tak aby w jednym cyklu przejechały dwa tramwaje,
  • na placu Legionów można by wydłużać relację Grabiszyńska-Sądowa lub Grabiszyńska-Piłsudskiego (w stronę Świdnickiej) albo
  • zupełnie wyłączyć sygnalizację i poprosić o kierowanie ruchem policję,
  • z kolei na skrzyżowaniu Grabiszyńska/Zaporoska dobrym rozwiązaniem byłoby włączenie priorytetu tramwajowego dla wszystkich linii, ponieważ obecnie w dni robocze w godzinach 6-20 dotyczy on tylko linii 11.

Podobny korek tramwajów miał miejsce w poniedziałkowy poranek 26.02.18 r. na placu Dominikańskim od strony placu Grunwaldzkiego. Nieprzejezdna była ulica Piaskowa i tramwaje nią jeżdżące zostały skierowane przez ulicę Wyszyńskiego. Spowodowało to kolejki przed przystankiem Galeria Dominikańska, które sięgały estakad na placu Społecznym. Takie sytuacje zdarzają się bardzo często, a byłoby inaczej, gdyby sygnalizacja świetlna umożliwiała skręt na relacji Oławska-Skargi w jednym cyklu dwóm tramwajom, a nie tylko jednemu, tak jak ma to miejsce zazwyczaj.

 

Oto odpowiedź z Urzędu Miasta:

 

Image

Image

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.3/10 (3 votes cast)
Priorytet dla tramwajów po awarii, 7.3 out of 10 based on 3 ratings

Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia - Tumw.pl - Wszelkie Prawa zastrzeżone
kontakt@tumw.pl