5
lisNaprawmy wykolejony budżet na utrzymanie torowisk »
Na bieżące utrzymanie torowisk, czyli szybkie remonty, potrzeba pięć razy więcej pieniędzy niż wydajemy. Dlatego chcemy porozmawiać z Wami o naszych propozycjach do budżetu. Co dwa dni będziemy publikować przyczynek do dyskusji nad poszczególnymi propozycjami TUMW. Rozpoczynamy od tematyki zaniedbanych i niedofinansowanych torowisk.
Pomimo przeznaczenia wysokich funduszy na budowę nowych tras tramwajowych te już istniejące są wyraźnie niedoinwestowane, czego potwierdzeniem są gęsto rozsiane ograniczenia prędkości, liczne doraźne nocne remonty oraz częste wykolejenia tramwajów.
Co więcej, zgodnie z danymi Biura Rozwoju Wrocławia podróże szynowe stanowią aż 22% wszystkich podróży w naszym mieście, podczas gdy w 2012 roku na program poprawy stanu technicznego torowisk przeznaczono jedynie 5,3% (1,1 mln zł) budżetu na bieżące utrzymanie infrastruktury, jednocześnie pozostałe 94,3% (19,7 mln zł) przeznaczając na poprawę stanu technicznego ulic.
Aby zapewnić proporcjonalne finansowanie różnych typów transportu w 2013 roku na poprawę stanu technicznego torowisk powinno się przeznaczyć 5,5 mln zł (22%), zakładając niezmienioną kwotę wydaną na poprawę stanu technicznego ulic (19,7 mln zł; 78%).
Z naszymi propozycjami budżetowymi można zapoznać się pod tym linkiem.
Naprawmy wykolejony budżet na utrzymanie torowisk,