21

kw.

Centrum Świebodzkie – wariant z zabudowanym tunelem z trasą »

Architektura i Urbanistyka

11-nad tunelemTa wersja jest rozwinięciem pomysłu z wersji 2. Zakłada ona zadaszenie płytkiego tunelu. Dach ten mógłby się stać podbudową pod miejską aleję. Dzięki temu osiągane są dwa podstawowe zyski. Po pierwsze ograniczamy hałas, zwiększając wartość najbliższych działek. Po drugie budując ulicę poprawiamy skomunikowanie terenów, co dodatkowo pozwala na zwiększenie zysku za sprzedaż działek – poprzez uatrakcyjnienie oferowanych terenów potencjalnym nabywcom.

Dodatkowym zyskiem dla miasta byłoby w tym przypadku możliwość zbudowania nie jednej dużej, ale kilku ulic, które znacznie poprawiłyby przepustowość w tym terenie.
Zagłębienie torowiska w płytkim tunelu (wersja 2) byłoby tańsze niż omawiany obecnie wariant z trasą nad tunelem. Ale potencjalne zyski ze sprzedaży działek powinny w znacznym stopniu zrekompensować te wydatki.
Zalety:

  • uzyskanie największej możliwej powierzchni do zagospodarowania bez utraty funkcji kolejowej tego terenu,
  • minimalna uciążliwość ruchu kolejowego,
  • znacznie wyższe zyski ze sprzedaży działek niż w przypadku lansowanego obecnie rozwiązania z przejściem Śródmiejskiej Trasy Południowej wiaduktem nad torowiskiem oraz wariantu nr 2 z „płytkim tunelem”,

Wady:

  • koszty budowy tunelu
  • konieczność zorganizowania peronów na Dworcu Świebodzkim w poziomie minus 1,
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.7/10 (3 votes cast)
Centrum Świebodzkie - wariant z zabudowanym tunelem z trasą, 9.7 out of 10 based on 3 ratings

Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia - Tumw.pl - Wszelkie Prawa zastrzeżone
kontakt@tumw.pl