21
kw.Centrum Świebodzkie – wariant bez dworca »
Pierwszy z możliwych wariantów zakłada całkowitą rezygnację z funkcji kolejowych Dworca Świebodzkiego.
Wydaje się, że usytuowanie Dworca Świebodzkiego nie wymusza natychmiastowego powrotu do wykorzystywania go w swojej dawnej funkcji. Dzisiejsza rezygnacja z utrzymywania rezerwy kolejowej pozwoliłaby na maksymalizację zysków ze sprzedaży terenów usytuowanych w jego pobliżu.
Centrum Świebodzkie
- Zarys historyczny
- Opis obecnej sytuacji
- Możliwe połączenia Szybkiej Kolejki Miejskiej z Dworca Świebodzkiego
- Komunikacja samochodowa w rejonie Centrum Świebodzkiego
- Propozycje zagospodarowania obszaru Centrum Świebodzkiego
- Wariant bez dworca
- Wariant z odkrytym tunelem
- Wariant z zabudowanym tunelem z trasą
- Wariant bez dworca z tunelem
- Wariant z nowym Dworcem Centralnym
- Wnioski
- Dworzec Mikołajów zamiast Świebodzkiego
- Komunikacja tramwajowa
- Album „Centrum Świebodzkie”
Autory opracowania:
- Tomasz Korolkiewicz – autor koncepcji
- Igor Gisterek – konsultacja ds. kolejowych
- Przemysław Filar – opracowanie graficzne/
- Bartłomiej Knapik – opracowanie tekstowe
Zakładając, że sam budynek pozostanie, można sobie wyobrazić, iż w przyszłości uda się go wykorzystać jako stację kolei podziemnej. Ten wariant może być punktem bazowym dla wariantów 3 i 5.
Zalety:
- uzyskanie największej możliwej powierzchni do zagospodarowania dla miasta,
- najniższa (zerowa) uciążliwość ruchu kolejowego,
- maksymalizacja zysków ze sprzedaży działek/
Wady:
- utrata możliwości skomunikowania kolejowego tego terenu,
- wysokie koszty ewentualnej budowy podziemnej linii SKM w przyszłości. Centrum Świebodzkie - wariant bez dworca,