21

kw.

Centrum Świebodzkie – wariant bez dworca z tunelem »

Architektura i Urbanistyka

12 tunel drogowyW tym wariancie Dworzec Świebodzki pozostaje nieczynny, od południowej strony pozostawiono rezerwę terenu pod ewentualne tory dla SKM.
Ze względu na ewentualną kolizję przyszłych torów ze Śródmiejską Trasą Południową, na której zakłada się duże potoki ruchu, trasą tą zagłębia się w płytkim tunelu pod rezerwą terenową i Trasą Świebodzką.

Takie rozwiązanie jest korzystniejsze niż budowa estakady w ciągu ŚTP ze względu na mniejsze – negatywne oddziaływanie na przyległe tereny, które można efektywniej zagospodarować. Jednym z minusów jest brak skomunikowania Trasy Świebodzkiej z ŚTP i w przyszłości w przypadku budowy torów w poziomie „0” rezygnacja z połączeń drogowych od południa. Wariant ten jest zbliżony do wariantu nr 1 w zakresie rezygnacji z funkcji kolejowych Dworca Świebodzkiego. Pozostawienie rezerwy terenu pozwoli na tańszy powrót do tej funkcji w przyszłości. Wpłynie jednak negatywnie na dzisiejsze korzyści ze sprzedaży wszystkich gruntów na obszarze
Centrum Świebodzkiego, ze względu na „zamrożoną” rezerwę. Ten wariant jest optymalny dla wprowadzenia w przyszłości dla potrzeb SKM tzw. lekkich pociągów typu tramwajowego (jak WLB w Wiedniu).
Zalety:

  • uzyskanie sporej powierzchni do zagospodarowania,
  • znikoma uciążliwość ruchu kolejowego,
  • możliwość taniego wprowadzenia w przyszłości dla potrzeb SKM tzw. lekkich pociągów typu tramwajowego,

Wady:

  • niższe korzyści materialne ze sprzedaży terenów niż w innych wariantach,
  • koszty powrotu do funkcji kolejowej Dworca Świebodzkiego,
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia - Tumw.pl - Wszelkie Prawa zastrzeżone
kontakt@tumw.pl