20
kw.Centrum Świebodzkie – Możliwe połączenia SKM »
Możliwe połączenia Szybkiej Kolejki Miejskiej SKM z Dworca Świebodzkiego: Przy założeniu wykorzystania Dworca Świebodzkiego na potrzeby Szybkiej Kolejki Miejskiej należy rozważyć możliwe do skomunikowania obszary miasta. Kierunki, które mógłby w przyszłości obsługiwać Dworzec Świebodzki jako stacja Wrocławskiej SKM to zdaniem autorów opracowania:
Centrum Świebodzkie
- Zarys historyczny
- Opis obecnej sytuacji
- Możliwe połączenia Szybkiej Kolejki Miejskiej z Dworca Świebodzkiego
- Komunikacja samochodowa w rejonie Centrum Świebodzkiego
- Propozycje zagospodarowania obszaru Centrum Świebodzkiego
- Wariant bez dworca
- Wariant z odkrytym tunelem
- Wariant z zabudowanym tunelem z trasą
- Wariant bez dworca z tunelem
- Wariant z nowym Dworcem Centralnym
- Wnioski
- Dworzec Mikołajów zamiast Świebodzkiego
- Komunikacja tramwajowa
- Album „Centrum Świebodzkie”
Autory opracowania:
- Tomasz Korolkiewicz – autor koncepcji
- Igor Gisterek – konsultacja ds. kolejowych
- Przemysław Filar – opracowanie graficzne/
- Bartłomiej Knapik – opracowanie tekstowe
- W-w Port Lotniczy / W-w Leśnica przez stacje W-w Muchobór, W-w Nowy Dwór i W-w Żerniki (linia 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny),
- W-w Psie Pole przez przebudowaną obecną stację W-w Mikołajów (linia 271 Wrocław Główny – Poznań Główny) i budując łącznik z Dworca Świebodzkiego (rys. poniżej), projektowaną stację przy ul. Długiej, stację W-w Nadodrze, projektowaną stację przy byłym Browarze Piastowskim,
- w przypadku budowy tunelu pod Centrum, zamknąć linię na Psie Pole przez: projektowane podziemne stacje Świdnicka/Podwale, Galeria Dominikańska, Plac Grunwaldzki, Hala Stulecia/ZOO, Biskupin – następnie w poziomie „0” przekroczyć kanały Odry i poprzez linię 292 Jelcz Miłoszyce
- Wrocław Osobowice i stację W-w Swojczyce połączyć się z linią Psie Pole – Nadodrze.