2

Sie

PRW: Co dalej z zabytkowymi tramwajami? »

Estetyka

Po ogłoszeniu zwycięskich projektów Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego ponownie wróciła kwestia zdewastowanych wagonów tramwajowych, zgromadzonych na terenie dawnej zajezdni przy ul. Legnickiej.

Ponieważ projekt Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, obejmujący ich zabezpieczenie, a także renowację jednego egzemplarza znalazł się w gronie zwycięzców, należałoby się zastanowić, jakie rozwiązanie jest najlepsze. Zabezpieczenie wagonów, które z jednej strony są wrażliwe na zmieniające się warunki atmosferyczne, zwłaszcza opady, z drugiej strony są zagrożone szabrowaniem elementów wyposażenia winny znaleźć się w miejscu względnie suchym, przykrytym dachem i niedostępnym osobom postronnym. Najlepszym do tego celu wydaje się hala postojowa dawnej zajezdni przy ul. Legnickiej, która swojego czasu pełniła nawet funkcję Muzeum Komunikacji. Zgromadzenie w niej taboru historycznego zapobiegnie dalszej jego degradacji i umożliwi sukcesywną rewaloryzację zabytkowych obiektów.

Ponieważ w planach MPK Wrocław jest likwidacja zajezdni Dąbie, stoimy na stanowisku, że ten obiekt jest idealnym miejscem, aby docelowo znalazła się w niej placówka muzealna, gdzie eksponowane będą dzieje wrocławskiej komunikacji miejskiej. Sam obiekt jest wybitnym przykładem architektury z początku XX w., a uzupełniony o największą i najcenniejszą kolekcję pojazdów zabytkowych w Polsce będzie mogła stanowić wielki magnes dla odwiedzających. Szczególnie jest to ważne, ponieważ w sąsiedztwie zajezdni znajdują się takie zespoły jak WuWA, Hala Stulecia wraz z Pergolą, Zoo raz inne obiekty, które razem tworzą ogromny potencjał tej części miasta. (…)

Czytaj całość na stronie Portalu Radia Wrocław 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia - Tumw.pl - Wszelkie Prawa zastrzeżone
kontakt@tumw.pl